Poster







































































































































































































































































 

m Barcelona


Españolísimo


Naming

Branding

Packaging





We commissioned the creation of a "very spanish" brand to identify a number of spanish products in order to market them in China, or other potential markets.


This brand had to work almost as an designation of origen, as a warranty of quality and associated with Spain and “spanishness”. Being an umbrella to gather all kinds of products, especially in the food industry: wine, oil, sweets, etc.




We propose a name, "Españolísimo" that immediately is linked to the brand Spain, known around the world and taking advantage of the good image and it’s positive associations.


The accents and the sign “ñ” are very distinctive characteristic of the Spanish language. Highlighting these in the logo, we emphasize the spanish character (besides the colors of the spanish identity).


Moving the signs away from the word, explains the nature of our travelling products. They are specifically designed to be sold far outside Spain, in China (and other emerging markets).


The brand has a clear vocation for export, to travel, to go outside.





Cliente: Felipe Cosmen


A project developed with  Jorge Virgós

Naming: Jorge Virgós

 


+34 93 418 28 12   _  hello@m-m.es   _  Valeta d’Arquer 8, 08017 Barcelona    

® Estudio m Barcelona (Merche Alcalá, Marion Dönneweg) and respective Artists. All rights reserved.



 


Aceite de oliva





 


























Vino de uva garnacha




 


Españolísimo


Naming

Branding

Packaging





Nos encargaron la creación de una marca muy “española” para identificar una serie de productos gastronómicos españoles con el fin de comercializarlos en China,

u otros posibles mercados.


Esta marca debía funcionar casi como una denominación de origen, como un sello de calidad, y asociarse a la marca España. Siendo una paraguas que reuniera todo tipo de productos del sector alimenticio: vino, aceite de oliva, turrón, peladillas, etc.




Proponemos un nombre, “españolísimo”, que inmediatamente se vinculara a la marca España, conocida en todo el mundo, y aprovechándonos de la buena imagen y las asociaciones positivas que tiene.


Los acentos y la ñ son distintivos muy característicos de la lengua española.

Destacando éstos en el logotipo, remarcamos el carácter español (además de los colores de la identidad española).


Moviendo los signos de la palabra, explicamos el carácter viajero de nuestros productos. Están pensados específicamente para venderse muy lejos, fuera de España, en China (u otros mercados emergentes).


La marca tiene una clara vocación de exportación, de viajar, de salir fuera.






Cliente: Felipe Cosmen


Proyecto desarrollado con Jorge Virgós

Naming: Jorge Virgós


 


Vino de uva garnacha, tempranillo y mazuelo





 


Turrón de almendra, de chocolate y de yema








 


Aceite de oliva